Intensivt

Det har varit några intensiva dagar. Det började med att Pinan fastnade i leran i hagen. När jag kom och skulle ge lite fika i form av ensilage kom bara de andra två. Givetvis hade det hunnit bli mörkt,men som tur var har de reflexgrimmor på sig ute. Kunde lokalisera henne och upptäckte vad som hade hänt. Sliter upp mobilen och ringer in till huset. Min första tanke var att traktorn skulle behövas…precis när jag får svar lyckas hon häva sig loss.😓. In med henne snabbt för att kolla. Man ser inte jättemycket med bara en pannlampa.

På vägen in går hon stelt men verkar inte halta. Inne ser jag att hon måste suttit fast till halva magen ungefär. Svullen i benen. Svettig. Ingen som vet hur länge hon suttit där och försökt ta sig upp😢. Hon har fullt med små skrapsår, troligtvis från broddar och frusen lera och liknande. Hon är medtagen såklart men börjar äta och dricka med god aptit. Rengör givetvis alla sår och förutom att hon är mörbultad verkar de ha gått förhållandevis bra. Dagarna efter är hon pigg igen men lite svullen i benen efter ansträngningen och såren. Veterinären gav en extra tetanus och så har vi en salva med antibiotika. Hon får gå i hagen. Dock en annan utan lera. Inte ridas men promeneras.

Sjukstuga

Mitt i allt så har jag jobbat som vanligt. I tisdags var vi en sväng på bokrean och fyndade en hel massa. Får be att återkomma till det…

Idag efter jobbet så åkte jag och hämtade spån.

Fodrade hästarna så de är nöjda och belåtna en stund.

Dessutom skitväder.

Nu är klockan halv elva och jag ska försöka få i mig själv lite frukost innan det är dags att ta tag i resten av dagen. Hoppas ni har bättre väder och får en fin dag.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar